Käyttäjät ovat siirtyneet mobiiliin jo vuosia sitten, mutta viime vuosien aikana trendi on vain vahvistunut ja tutkimuksen mukaan 75,9 prosenttia digimainonnasta ostetaan mobiililaitteille vuoteen 2020 mennessä. Liikevaihdollisesti tämä tarkoittaa 84,5 miljardia dollaria. Mainostajien on siis pitänyt siirtyä kuluttajien perässä mobiilimainonnan puolelle ja tekevät sitä yhä kasvavissa määrin.

Mobiilimainoksen pitää noin kolmessa sekunnissa herättää kuluttajan mielenkiinto ja tehdä vaikutus. Mobiili onkin erinomainen paikka brändimainonnalle koska älypuhelimet kulkevat mukana joka päivä melkein kaikissa tilanteissa ja hetkissä. Mainoksella on tämän lisäksi parempi huomioarvo kun se on mobiilissa. Tämän lisäksi mobiili tarjoaa uutta potentiaalia kohdentaa sekä se tarjoaa paljon enemmän vaikutuskeinoja. Mobiilimainoksessa on mahdollisuus hyödyntää kaikkia älypuhelimen ominaisuuksia. Kuluttajaa on myös helpompi aktivoida oikealla hetkellä. Mobiilin käyttö on hektisempää ja älypuhelin kaivetaan esiin kymmeniä kertoja päivässä. Tarveuskollisuus tulee ensin brändiuskollisuutta ja se joka pystyy tarjoamaan parhaan palvelun tai tuotteen juuri oikealla hetkellä on voittaja.

Audience Networkin tutkimuksesta selviää, että 63,2 prosenttia mainoksista tulee vuoteen 2020 mennessä olemaan natiivimainoksia kun puhutaan mobiilimainonnasta. Tämä siis tarkoittaa sitä, että natíivimainonnan liikemainonta on merkittävät 53,4 miljoonaa dollaria.

Natiivi mobiilimainonta pitää sisällään käytännössä katsoen sovelluksiin tehtyä mainoksia ja ihmiset ovatkin niille melko vastaanottavaisia. Kuluttajaa kiinnostaa 20-60 prosenttia enemmän nämä kuin verkkosivujen bannerimainonta. Käyttäjät osaavatkin ja ovat tottuneet nykyään katsomaan sovelluksen ylä- ja alaosaa jolloin mainos menee helposti kuluttajan selaamaan virtaan ja näin ollen saa helpommin huomiota osakseen ja herättää helpommin mielenkiinnon. Samaisessa tutkimuksessa kävi myös ilmi huonon mainoskokemuksen painoarvo. Huono mainoskokemus luo negatiivisen vaikutuksen käyttäjän kiinnostukseen. Sosiaalinen media nautttii mobiilista. Mobiilipuoli vastaa yli puolet Facebookin mainostuloista.

Kolmannen osapuolen mainokset ovat nykyaikaa

Kolmannen osapuolen mainokset ovat erittäin suuressa kasvussa, kertoo tutkimus. Kolmannen osapuolen mainos tarkoittaa, että kolmannet osapuolet tekevät ja tuottavat mainokset sovellukselle tai julkaisijalle.

Kolmannen osapuolen sovelluksen sisäinen mainonta on vuoteen 2020 mennessä 8,9 miljardia euroa liikevaihdoltaan ja sen kattavuus mainonnasta on 10,6 prosenttia kun puhutaan mobiilimainonnasta.

Seuraavien vuosien aikana tällainen mainonta keskittyy vahvasti Pohjois–Amerikkaan ja Eurooppaan, mutta kiihtyy myös Tyynenmeren ja Aasian alueella.