Mainokset ovat perinteisesti pyörineet radiossa ja televisiossa. Lisäksi sanoma- ja aikakausilehdissä on perinteisesti nähty mainoksia, samoin kun postin mukana jaettavissa lehtisissä. Nykyisin mainokset ovat kuitenkin menneet sinne mistä myös ihmisiäkin löytyy, eli internetiin. Erilaisilla nettisivuilla on jo pitkään näkynyt eri mainostajien bannereita, mutta vasta viime vuosina suoratoistopalveluiden yleistyessä, mainoksia on alkanut näkyä myös niissä.

Suoratoisto- tai striimauspalveluita löytyy monenlaisia ja moneen tarkoitukseen. Tyypillisimmät ovat joko videoiden katseluun tai musiikin kuunteluun tarkoitettuja. Näiden mukaan on helppo laittaa mainoksia. Esimerkiksi videotoistopalveluissa mainoksia voidaan näyttää ennen ohjelman alkua, jotta katsoja pääsee aloittamaan ohjelman. Lisäksi ohjelman aikana voi tulla mainoskatkoja, jotka on katsottava että pääsee jatkamaan ohjelman katselua. Mainoksista on mahdollisuus myös yleensä hankkiutua eroon, mikäli niitä ei halua tuijotella. Tällöin kuitenkin yleensä pitää ottaa suoratoistopalvelun maksullinen versio, josta on poistettu mainokset.

Myös musiikin kuunteluun pätevät samat perussäännöt. Esimerkiksi suosittua musiikin suoratoistopalvelua Spotifyta pääsee kuuntelemaan ilmakseksi. Tällöin kuuntelija saa kuitenkin aina välillä kuunneltavakseen mainoksia, jotka pitää kuunnella että seuraavan kappaleen saa soitettua. Lisäksi ilmaisessa versiossa voi olla myös muita rajoitteita, mutta mainokset ovat varmasti näkyvin ja kuuluvin niistä. Spofitystakin on käyttäjän mahdollista hankkia täysversio, joka on tietysti maksullinen. Tällöin mainoksia ei tarvitse kuunnella ja muutenkin musiikkikappaleiden äänenlaatu on parempi. Usemmiten suoratoistopalveluiden hinnoittelu on tehty siten, että hinta on pidetty melko matalana. Näin yritetään saada mahdollisimman moni käyttäjä maksullisen version piiriin, koska hinta on pidetty sen verran houkuttelevana. Jos kaikki käyttäjät ottaisivat maksullisen version vaikkapa juuri Spofitysta, niin varmasti mainostajat haluaisivat silti mainostaa tuotteitaan. Tällöin pitäisi keksiä jokin uusi keino tuoda mainoksia maksullisen version piiriin. Näitä varmasti nähdäänkin jatkossa ja mainostajien on mietittävä tarkkaan miten mainoksia esitetään varsin hintatietoisille kuluttajille niin, etteivät he niistä ärsyynny.

Monissa suoratoistopalveluissa, joista voi katsoa videoita, nähdään myös paljon mainoksia. Esimerkiksi MTV:n Katsomo tai Nelosen Ruutu ovat suosittuja striimauspalveluita, joissa nähdään mainoksia oikean perinteisen televisio-ohjelman tapaan. Mainosten kohdentaminen on näissä palveluissa helppoa, koska mainoksia voidaan näyttää esitettävän ohjelman mukaan.